AMRAP 10min

60 Double unders

12 Pullups

10 T2B

8 Thrusters 50/35kg

Flöde:

Atleterna startar ståendes vid sin station. När starten går tar man hopprepet och startar med sin 60 D.U. Efter avslutade D.U förflyttar man sig till ”riggen” där man göra sin pullups och T2B med ansiktet mot publiken. Efter man avslutat de sista T2B förflyttar man sig tillbaka till sin station där man göra sina thrusters. Resultatet är det antal reps man gör totalt under de 10min. 

Herrar kommer ha 20kg stång och damer en 15kg (damstång) 

Standard:

Double unders:

Inget att diskutera när det kommer till standard. Alla atleter använder eget medtaget hopprep.

Pullups:

En godkänd pull-up startar hängandes i riggen med raka armar. Därefter skall atleten lyfta sig upp så att hakan över stången. Alla repitioner startar med raka armar i botten, alla typer av kipping/butterfly etc är tillåtet. Ni får även hålla ett ”omvänt” grepp om ni vill göra det. Det kommer att finnas ”raisers” så att även de kortare atleterna når upp till stången.

Toes to bar (T2B): 

Atleten får gå direkt från pullups till T2b så länge full standard av en T2b uppnås. Atleten startar rörelsen hängandes i riggen med raka armar. Därefter skall fötterna vara tydligt bakom stången i starten av rörelsen, därefter skall fötterna upp och träffa stången. Bägge fötterna måste träffa stången samtidigt.

Thrusters: 

Det är tillåtet att Squatcleana sig in i första repetitionen. I botten positionen måste gå ”below paralell” dvs en full knäböj där höften är under nivån med knät.  Därefter skall stången upp över huvudet med tydligt uträckta knän,höfter och armbågar. Stången skall vara i linje med kroppens mittpunkt i toppläget. Stången måste röra sig i en jämn rörelse hela vägen från botten till toppen. Det är alltså inte tillåtet att göra en frontsquat och därefter en pushpress för att förflytta stången upp över huvudet.