AMRAP 10min

60 D.U

10 Bar Muscle up

10 Thrusters 50/40kg

Each round increase weight 10/5kg

Click here to add your own text

Standard:

Double unders:

Inget att diskutera när det kommer till standard. Alla atleter använder eget medtaget hopprep.

Bar Muscleup(BMU):

En godkänd MU startar hängandes i riggen med raka armar. Därefter skall atleten lyfta sig upp över stången och avsluta med utlåsta armar över stången. Alla repetitioner startar med raka armar i botten, alla typer av kipping/butterfly etc är tillåtet. Det är inte tillåtet att släppa nån av händerna under rörelsen för att använda underarmen och dra sig upp. (Samma standard som i CrossFit open) Det kommer att finnas ”raisers” så att även de kortare atleterna når upp till stången.

Thrusters: 

Det är tillåtet att Squatcleana sig in i första repetitionen. I botten positionen måste gå ”below paralell” dvs en full knäböj där höften är under nivån med knät.  Därefter skall stången upp över huvudet med tydligt uträckta knän,höfter och armbågar. Stången skall vara i linje med kroppens mittpunkt i toppläget. Stången måste röra sig i en jämn rörelse hela vägen från botten till toppen. Det är alltså inte tillåtet att göra en frontsquat och därefter en pushpress för att förflytta stången upp över huvudet. Vikterna höjer själva vikten mellan varje varv. Bägge låsen på sidorna måste vara på.